• ONet
  • Про оптичні термінали

Про оптичні термінали

Нерідко, звертаючись до технічної підтримки провайдера можна почути термін “оптичний термінал”. Зазвичай оператори просять назвати індикацію, яка горить на оптичному терміналі, або просто перезавантажити його. Що ж таке, цей оптичний термінал?

У попередній частині нашої розмови про технологію PON було розглянуто поняття ONU(Optical Network Unit) – пристрій, призначений для перетворення оптичного сигналу в електричний і навпаки. Це обладнання встановлено в оселі кожного абонента, який підключений за технологією пасивних оптоволоконних мереж. Але технічно, це не тільки перетворювач сигналу, але й структурна одиниця єдності оптичного лінійного терміналу (OLT), розподільчої оптоволоконної мережі та кінцевого обладнання. Вся сукупність головної станції, оптоволоконних мереж та усіх під’єднаних ONU становить одну систему, яка призначена для “доставки” інформації до вашої оселі та назад.

Тож саме ONU ми й називаємо “оптичним терміналом”

Зазвичай, це невеликий пристрій, до якого підключений оптичний патч-корд, яким закінчується оптоволоконний кабель, який прокладено до вашої оселі з вулиці. А також, оптичні термінали оснащені один чи декількома (в залежності від моделі) Ethernet-портами для підключення витої пари.

Зображення абонентського вузла зв’язку (зліва направо): оптична розетка, оптичний термінал ZTE F601, роутер MikroTik hAP Lite

 

В середині зображення, яке розміщено вище якраз і можна побачити ONU (оптичний термінал).

Він підключений до оптичної розетки, до якої заходить оптичний кабель з вулиці за допомогою оптичного патч-корду. А вже від оптичного термінала кабелем витої пари підключений роутер, який і “роздає” Інтернет до ваших пристроїв (по Wi-Fi, або кабелем).

Увага! Роутер та оптичний термінал є активним обладнанням, тому потребують електроживлення і зазвичай підключені до розетки за допомогою блока живлення.

Як вже говорилося вище, коли ви за телефоном звертаєтесь до технічної підтримки, вас зазвичай прохають назвати індикацію на оптичному терміналі. Давайте роздивимось докладніше, які на оптичному терміналі є лампочки-індикатори, та, про що вони свідчать.

Power – свідчить про те, чи отримую живлення оптичний термінал. В нормальному стані – повинен горіти постійно.

PON – свідчить про те, чи отримує оптичний термінал оптичний сигнал та конфігурацію від головної станції. В нормальному стані – горить постійно.

LOS – зазвичай свідчить про те, що оптичний термінал втратив оптичний сигнал. Це може говорити про пошкодження оптоволоконного кабелю, або про вихід із ладу оптичного модуля термінала. В нормальному стані – не горить і не блимає.

ALARM – свідчить про помилкову роботу оптичного термінала. Зазвичай характерно для проблем із ланкою живлення. В нормальному стані – на горить і не блимає.

LAN – індикатор з’єднання ethetnet-порта оптичного терміналу (свідчить про те, чи є зв’язок між Вашим оптичним терміналом та роутером, або компьютером). В нормальному стані – швидко блимає.

Далі будемо роздивлятись індикатори на прикладі оптичного терміналу GPON ZTE ZXHN  F601. У вас вдома може бути встановлений оптичний термінал іншої моделі, але назва та розташування індикаторів на різних оптичних терміналах зазвичай збігається (За виключенням терміналів виробника Eltex, також на деяких оптичних терміналах може бути відсутній індикатор ALARM).

 

Дана індикація свідчить про те, що термінал працює в “нормальному” режимі

 

Якщо на оптичному терміналі загорівся індикатор LOS, перше, що треба перевірити – чи підключений до ONU оптичний патч-корд, який виходить із сплайс-касети або оптичної розетки. Також оптичний сигнал дуже чутливий до різких переломів та перегинів оптичного патч-корду). Якщо такі існують – треба усунути перегин та спробувати перезавантажити оптичний термінал, вимкнувши його із розетки, та включивши знову.

Зверніть увагу, що мережеве обладнання зазвичай не вмикається миттєво, для завантаження йому знадобиться від 3 до 5 хвилин!

 

Дана індикація свідчить про проблеми з оптичним сигналом

 

Якщо ж це не допомогло – необхідно негайно звернутись до технічної підтримки вашого Інтернет провайдеру. Частіше за все (виключаючи аварійні ситуації на боці провайдера) така ситуація потребує втручання фахівців, тому будьте готові до візиту техніків або монтажників.

Також про проблему з оптичним сигналом може свідчити те, що індикатор PON не загоряється а повільно блимає. Зазвичай це свідчить про те, що оптичний термінал з якихось причин не отримує від головної станції дозволу на віщання. До такої ситуації може призвести не тільки проблема з оптичним сигналом, а й знижена напруга в електричній мережі (якщо потужності живлення недостатньо для нормальної роботи оптичного модуля ONU) або некорректна робота самого терміналу. Спробуйте перезавантажити ONU, або змінити розетку, до якої він підключений (щоб виключити проблему з роботою мережевого фільтра). Якщо після перезавантаження ситуація не змінилась, скоріш за все тут теж знадобиться допомога фахівців.

Дана індикація свідчить про те, що ONU не може корректно “спілкуватись” із головною станцією

 

Якщо ж на вашому оптичному терміналі не горить індикатор LAN – це свідчить про проблеми зі з’єднанням між оптичним терміналом та роутером. В першу чергу необхідно перевірити, чи отримує живлення ваш роутер (на ньому теж мають бути лампочки-індикатори) Далі потрібно перевірити, чи підключений кабель від оптичного терміналу до роутеру (комп’ютера, ноутбука чи телевізора, якщо ви не користуєтесь роутером) . Можна спробувати відключити кабель витої пари спочатку від оптичного термінала та під’єднати знову. Потім зробити теж саме з кінцем витої пари, який підключений до роутера.

Важливо! Вхідний порт роутеру зазвичай помічений як WAN, або Internet та відокремлений від клієнтської групи портів (або виділений іншим  кольором)

Така індикація свідчить про відсутність зв’язку із вашим роутером

 

Якщо це не допомогло, можна спробувати змінити кабель витої пари від оптичного терміналу до роутера, якщо у Вас він є в наявності, або звернутись за допомогою до технічної підтримки вашого Інтернет провайдера.

Якщо у на Вашому оптичному терміналі горить індикатор ALARM,  ви можете спробувати перезавантажити оптичний термінал, або змінити блок живлення оптичного терміналу. Якщо ситуація не змінилась, скоріш за все, вирішити самостійно її не вийде.

Увага! Блок живлення будь якого пристрою має певні характеристики, які частіш за все, вказані на самому блоці, а також на пристрої, до якого він підключається.

Дана індикація свідчить про збій в роботі оптичного терміналу

 

Тож, мі з Вами розглянули основні варіанти індикації на пристрої, під назвою “оптичний термінал” та основні дія, які ви,  як абонент можете вчинити самостійно для відновлення роботи мережі Інтернет. Якщо ж на вашому терміналі зовсім відсутня будь-яка індикація, це свідчить про те, що він не отримує живлення (потрібно перевірити чи включена кнопка живлення на терміналі),  вийшов із ладу блок живлення, або сам оптичний термінал.

На цьому все, сподіваємось, що ця інформація буде для Вас цікавою та корисною.

З повагою, Ваш ОНет

30.11.2021

Доступна
вартість
підключення

Якісне
обладнання

Стабільний
надійний зв'язок

Високі швидкості
доступу

Цілодобова
підтримка

Написати в Viber Написати в Telegram